SLBFE Ahu Wennaepa W 1400 H 80 Gif Animation 10sec

SLBFE Ahu Wennaepa W 1400 H 80 Gif Animation 10sec

ඉන්දියාවේ අහමදාබාද් ගුවන් තොටුපොළ අසලදී අනතුරට පත්වූ එයාර් ඉන්දියා ගුවන් සේවයට අයත්

බෝයිං 757-8 dream liner ගුවන් යානය හදිසි අනතුරකට භාජනය වූයේ ගුවන් යානයේ පියාපත්වල (wing Flaps) හටගත් දෝෂයක් නිසා බව ගුවන් සේවා විශේෂඥයෝ බ්‍රිතාන්‍ය ගුවන්විදුලියට ප්‍රකාශ කර ඇත.

 

 

එසේම මෙම ගුවන්යානා වර්ගයට අයත් ගුවන් යානයක් අනතුරට ලක්වූ ප්‍රථම අවස්ථාව මෙය බවත් ඔවුහු සඳහන් කරති.

 


මෙම වර්ගයට අයත් ගුවන්යානාවලින් මේ දක්වා ලොව පුරා මගීන් කෝටි සියයක් (බිලියනයක්) පමණ ප්‍රවාහනය කර ඇති බවද බී.බී.සී වාර්තාවේ සඳහන්ය. අනතුරට පත් වූ යානයේ ආසන 256 ක් පැවති නමුත් එයින් මගීන් ගමන් කර ඇත්තේ ආසන 230 ක පමණි. ගමන් කළ මගීන් 230 දෙනාට අමතරව කාර්ය මණ්ඩලයේ 12 ක් ද යානයේ සිටියහ. මගීන් අතරින් දිවි ගලවා ගලවාගෙන ඇත්තේ විශ්වාෂ් කුමාර් නමැති එක් තැනැත්තෙක් පමණි.

 

මෙම ඛේදවාචකයෙන් යානය කඩා වැටුණු ස්ථානයේ පිහිටි වෛද්‍ය සිසුන්ගේ නේවාසිකාගාරයකටද දැඩි අලාභ හානි සිදුවී ඇති අතර ඒ මොහොතේ එහි සිටි සිසුන් 50 දෙනකු පමණ රෝහල්ගත කර තිබේ.

 

තවත් සිසුන් පස්දෙනකු අතුරුදන්ව ඇතැයි ද බ්‍රිතාන්‍ය ගුවන්විදුලි වාර්තාවේ සඳහන්ය.

 

අනතුරට පත් ගුවන් යානය හිමි ඉන්දියාවේ රතන් ටාටා සමාගම වෙනුවෙන් එයාර් ඉන්දියා සභාපති නටරාජා චන්ද්‍රසේකරන් ප්‍රකාශ කර තිබුණේ ගුවන් අනතුරින් ජීවිත අහිමි වූ සෑම පුද්ගලයකුගේ පවුලකටම ඉන්දියානු රුපියල් කෝටිය බැගින් වන්දියක් පිරිනමන බවයි.

 

 

එයාර් ඉන්දියා ගුවන් යානයක් ආපන ශාලාවකට කඩා වැටුණු භයානක මොහොත

 

 

BJ වෛද්‍ය විද්‍යාලයේ නේවාසිකාගාරයේ බ්‍රහස්පතින්දා දහවල් ප්‍රීතිමත් කාලයක් වූ අතර, ආපන ශාලාව දිවා ආහාරය ලබා ගන්නා සිසුන්ගෙන් පිරී තිබුණි.

 

විහිළු හඬින්, මිතුරන් අතර විහිළු තහළුවලින් සහ අමුතු ශාස්ත්‍රීය සාකච්ඡාවලින් කාමරය ගිගුරුම් දුන්නේය.

 

දේශීය වේලාවෙන් පස්වරු 13:39 වන විට, ආපනශාලාවේ අවම වශයෙන් පුද්ගලයින් 35 දෙනෙකු සිටියහ. සමහරු ඒ වන විටත් තම ආහාර එකතු කරගෙන එහා මෙහා ඇවිදිමින් සිටි අතර, තවත් සමහරු තම වාරය එනතුරු පෝලිමේ සිටියහ.

 

සිසුන් වෛද්‍යවරුන් සහ පවුලේ සාමාජිකයන් සමඟ මිශ්‍ර විය. ඉන්පසු සියල්ල වෙනස් විය.

 

ජෙට් එන්ජින් ළඟා වන ශබ්දයෙන් කැන්ටිමේ සාමාන්‍ය ඝෝෂාව සිදුරු විය - ඉන්පසු කාමරය පුපුරා ගියේය.

 

බී 2

බ්‍රහස්පතින්දා රාත්‍රියේ ගැලවුම්කරුවන් භෝජන ශාලාවේ සුන්බුන් සහ සුන්බුන් හරහා සෝදිසි කළහ.

 

මිනිත්තුවකටත් අඩු කාලයකට පෙර, AI171 ගුවන් යානය අහමදාබාද් ගුවන් තොටුපළේ ධාවන පථයෙන් කිලෝමීටර් 1.5 (අඩි 4,800) ක් දුරින් ගුවන් ගත විය.

 

එයාර් ඉන්දියා 787 ඩ්‍රීම්ලයිනර් ගුවන් යානය ලන්ඩන් බලා පිටත් වූ අතර එහි පුද්ගලයින් 242 දෙනෙකු සිටියහ.

 

 

නමුත් යමක් ව්‍යසනකාරී ලෙස වැරදී තිබූ අතර, එහි රෝද බිමෙන් ඉවත් වී තත්පර කිහිපයකට පසු, යානය කරදරයකට පත්විය. කාර්යබහුල නේවාසික ප්‍රදේශයකට - වෛද්‍ය සිසුන්ගේ  නේවාසිකාගාරයට ඉහළින් අහසට දැවැන්ත ගිනි බෝලයක් යවමින් යානයේ සිටි එක් අයෙකු හැර අනෙක් සියල්ලන්ම මරා දැමීය.

 

 

අසල බිම සිටි අයට සිදුවූයේ කුමක්දැයි වහාම සිතාගත නොහැකි විය.

 

විද්‍යාලයේ වකුගඩු විද්‍යා අංශයේ සේවය කරන වෛද්‍යවරයෙක් පවසන්නේ ඔහු සහ ඔහුගේ සගයන් මීටර් 500ක් පමණ දුරින් පිහිටි ඔවුන්ගේ ගොඩනැගිල්ලේ සිටියදී පිටත "කන් බිහිරි කරවන ශබ්දයක්" ඇසුණු බවයි.

 

 

"මුලින් අපි හිතුවේ අකුණු සැරයක් කියලා. නමුත් පස්සේ අපි කල්පනා කළා, සෙල්සියස් අංශක 40ක වියළි තාපයකදී ඒක කරන්න පුළුවන්ද කියලා?"

වෛද්‍යවරු එළියට දිව්වා.

ඒ වෙලාවේ තමයි "බලන්න, මෙහෙට එන්න, අපේ ගොඩනැගිල්ලට ගුවන් යානයක් කඩා වැටිලා" කියලා කීප දෙනෙක් කෑ ගහන හඬ එයාලට ඇහුණේ.

 

 

ඊළඟ මිනිත්තු කිහිපය බොඳ වී ගියේය. මිනිසුන් පැන යාමට හෝ සිදුවූයේ කුමක්දැයි සොයා ගැනීමට උත්සාහ කරමින් එහා මෙහා දිව යන විට විශ්ව විද්‍යාලය පුරා අවුල් සහගත දර්ශන ඇති විය.

 

නේවාසිකාගාරයේ සිට මීටර් කිහිපයක් දුරින් බයිසිකල්වල නැගී සිටියදී ප්‍රින්ස් සහ ක්‍රිෂ් පට්නි දෙනොට ශබ්දය ඇසූනි.

 

"තත්පර කිහිපයකින් අපට ගුවන් යානයක තටුවකට සමාන දෙයක් දැකගත හැකි විය," 18 හැවිරිදි ප්‍රින්ස් පැවසීය.

 

"අපි සිද්ධිය වූ ස්ථානයට ඉක්මනින් ගියා, නමුත් පිපිරීමෙන් ඇති වූ උණුසුම දැඩි වූ අතර අපට නේවාසිකාගාරයට ඇතුළු වීමට නොහැකි විය. එහි සුන්බුන් ගොඩක් තිබුණා."

 

බී 3

බ්‍රහස්පතින්දා සිදුවූ අනතුරට ගොදුරු වූවන් හඳුනා ගැනීමට නිලධාරීන් තවමත් උත්සාහ කරමින් සිටී.

 

සහෝදරයන් සහ ප්‍රදේශයේ තවත් ස්වේච්ඡා සේවකයන් කිහිප දෙනෙකු සමඟ, ගොඩනැගිල්ලට භෞතිකව ඇතුළු වීමට උත්සාහ කිරීමට පෙර උණුසුම අඩු වන තෙක් බලා සිටියහ. දොරටුවෙන් සුන්බුන් කිහිපයක් ඉවත් කිරීමට ඔවුහු පොලිසිය සමඟ එක්ව කටයුතු කළහ.

 

අවසානයේ ඔවුන් කැන්ටිමට ළඟා වූ විට, ඔවුන්ට කිසිවෙකු දැකගත නොහැකි විය.

 

 

කාමරය පුරා අඳුරු, ඝන දුම් වලාකුළුවලින් පිරී තිබුණි. වාතයෙන් පිළිස්සුණු ලෝහ සුවඳක් දැනුනි. මිනිත්තු කිහිපයකට පෙර ක්‍රිකට් ක්‍රීඩා කිරීමට යමින් සිටි සහෝදරයන්, තවදුරටත් පිපිරීම් වළක්වා ගැනීම සඳහා ඉවුම් පිහුම් ගෑස් සිලින්ඩර ඉවත් කිරීමට පටන් ගත් බව 20 හැවිරිදි ක්‍රිෂ් පැහැදිලි කළේය.

 

 

සහෝදරයන් සහ අනෙකුත් ස්වේච්ඡා සේවකයන් පසුව ගමන් මලු ගොඩක් දැක ඒවා ගෙන ඒමට ගියහ. ඊළඟට සිදු වූ දෙය ඉතා වේදනාකාරී බව ඔවුහු පැවසූහ.

 

ඔවුන් පිටුපසින්, ඔවුන් මිනිසුන්ගේ හැඩතල නිර්මාණය කිරීමට පටන් ගත්හ.

 

බොහෝ දෙනෙක් ජීවතුන් අතර සිටියහ. සමහරුන්ගේ අතේ ආහාර පිරවූ හැඳි තිබුණා, සමහරුන්ගේ ඉදිරියෙහි ආහාර පිඟන් තිබුණා, සමහරුන්ගේ අතේ වීදුරු තිබුණා.

 

ඔවුන් සියල්ලෝම දරුණු ලෙස තුවාල ලබා තිබුණි.

 

ඔවුන් ද කම්පනයෙන් නිහඬව සිටියහ. ඔවුන්ගේ සුපුරුදු දහවල් කාලය ගත කිරීමට මිනිත්තු කිහිපයකට පෙර  ඔවුන් ගුවන් යානා වල ගිනිගත් ලෝහ කැබලිවලින් වට වී සිටියහ.

 

"ඔවුන්ට ප්‍රතික්‍රියා කිරීමටවත් අවස්ථාවක් ලැබුණේ නැහැ," අසල ගොඩනැගිල්ලක සිටි තවත් වෛද්‍යවරයෙක් පැවසීය.

 

බී 4

 

බේරීමට සමත් වූ අය අතර නේවාසිකාගාරයේ ජීවත් වන දෙවන වසරේ සිසුවෙකු ද විය.

 

යානය කඩා වැටෙන විට ඔහු තවත් නව දෙනෙකු සමඟ ඔහුගේ සුපුරුදු ස්ථානයේ - අවුල් ජාලයේ කෙළවරක, බිත්තියක් අසල විශාල මේසයක - වාඩි වී සිටියේය.

 

 

"විශාල පිපිරුම් හඬක් සහ බිහිසුණු කෑගැසීමේ ශබ්දයක් ඇසුණා. ඊළඟට අපි දැනගත්තේ, අපි විශාල ගල්පර යට හිරවෙලා, යන්න තැනක් නැතුව හිටියා," ඔහු පවසයි. "කඩා වැටුණු ගුවන් යානයේ ගින්න සහ දුම අපේ මුහුණට සමීපව තිබූ අතර හුස්ම ගැනීමට අපහසු උනා."

 

 

අනතුරින් ඔහුට පපුවේ දරුණු තුවාල සිදුවී ඇති අතර ඔහු තවමත් ප්‍රාදේශීය රෝහලක ප්‍රතිකාර ලබමින් සිටී. ඔහුගේ මිතුරන්ට කුමක් සිදු වූවාද යන්න ඔහු නොදනී.

 

ගුවන් යානයේ දැවැන්ත පියාපත් මුලින්ම වහලය හරහා සිදුරු වූ බවත්, පසුව බඳෙහි කොටස් පසුව සිදුරු වූ බවත් ඇසින් දුටු සාක්ෂිකරුවන් පවසයි. හානිය වඩාත් දරුණු වූයේ පියාපත වැටුණු ස්ථානයටය.

 

අවුල් සහගත තත්ත්වය තුළ, සිසුන් බේරීම සඳහා දෙවන සහ තුන්වන මහල දක්වා උසකින් පැනීමට පටන් ගත්හ. පිටතට යාමට තිබූ එකම පඩිපෙළක් සුන්බුන් වලින් අවහිර වූ ආකාරය සිසුන් පසුව පැවසීය.

 

බිම වැටී කොපමණ පිරිසක් මිය ගියාද යන්න නොදනී.

 

 

BJ වෛද්‍ය විද්‍යාලයේ සහ සිවිල් රෝහලේ පීඨාධිපති වෛද්‍ය මිනාක්ෂි පරික් පැවසුවේ ඔවුන්ගේ සිසුන් හතර දෙනෙකු මෙන්ම සිසුන්ගේ ඥාතීන් හතර දෙනෙකු ද මිය ගොස් ඇති බවයි.

 

 

නමුත් හරියටම කී දෙනෙක් සහ කවුරුන් මිය ගියාද යන්න තහවුරු කිරීමට දින කිහිපයක් ගත විය හැකිය: සුන්බුන්වලින් හමුවූ සිරුරු විධිමත් ලෙස හඳුනා ගැනීමට විමර්ශකයින්ට DNA මත විශ්වාසය තැබීමට සිදුවේ.

 

ඒ මොහොතේ ඝාතනයට ලක් වූයේ කැන්ටිමේ සිටි අය පමණක් නොවේ.

 

බී 5

අනතුරට පෙර (ඉහළ) සහ පසුව බ්‍රහස්පතින්දා සිදුවීමෙන් පසු දින නියම නොකළ ඡායාරූපයක දක්නට ලැබෙන භෝජන ශාලාව

 

කිලෝමීටර කිහිපයක් ඈතින් නේවාසිකාගාර මුළුතැන්ගෙයෙහි සේවය කළ රවී තාකූර් සිටියේය. ඔහු නගරය වටා ඇති අනෙකුත් නේවාසිකාගාරවල දිවා ආහාර පෙට්ටි බෙදා හැරීමට පිටතට ගොස් තිබුණි. ඔහුගේ මව සුපුරුදු පරිදි එහි රැඳී සිටියාය.

 

ආරංචිය ඇසූ විට ඔහු ආපසු දිව ගිය නමුත් ඔහුට දැනුනේ දැඩි අවුල් සහගත තත්ත්වයකි. මිනිත්තු 45 ක් පමණ ගත වී තිබූ අතර එම ස්ථානය ප්‍රදේශවාසීන්, ගිනි නිවන භටයින්, ගිලන් රථ සේවකයින් සහ එයාර් ඉන්දියා කාර්ය මණ්ඩලයෙන් පිරී තිබුණි.

 

ඔහු තම මව සොයා ගැනීමට උත්සාහ කළ නමුත් ඇයව සොයා ගැනීමට නොහැකි විය.

 

ප්‍රධාන රෝහල් කොටසේ ගුරුවරුන් තවමත් අවුල් සහගත තත්ත්වය තේරුම් ගැනීමට උත්සාහ කරමින් සිටිති.

 

 

"මම මේ සිසුන්ට ඉගැන්වීමට පුරුදු වෙලා හිටියා, ඒ වගේම මම ඔවුන්ව පෞද්ගලිකව දැනගෙන හිටියා. තුවාල ලැබූ සිසුන් තවමත් රෝහලේ ප්‍රතිකාර ලබනවා, මේ මොහොතේ ඔවුන් තමයි අපේ ප්‍රමුඛතාවය," විද්‍යාලයේ මහාචාර්යවරයෙක් පැවසීය.

 

 

මේ අතර, තම  බලාපොරොත්තු වේගයෙන් බොඳ වී ගියත්. රවී තාකූර් තවමත් තම ආදරණීයයා සොයමින් සිටියි.

 

බී 6

 

බීබීසී ගුවන්විදුලියේ වාර්තාවක් ඇසුරිනි.

නවතම ලිපි